artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany, czyli skuteczny sposób na pozycjonowanie

Sekret artykułu sponsorowanego tkwi w jego treści. Zazwyczaj są to wysokiej jakości merytoryczne teksty, które wyczerpują szczegółowo dany temat. Najważniejszą wartością tego rodzaju publikacji nie jest reklama, lecz sam fakt przekazania wiedzy na wysokim poziomie. Wartość ta ma istotne znaczenie i zwiększa szansę na to, że czytelnik zwróci uwagę na artykuł sponsorowany, otworzy go i prześledzi treść – klikając w linki.

Dlaczego linki przychodzące są ważne dla witryny internetowej?

Na wysoką pozycję w Google wpływ mają między innymi linki zewnętrzne kierujące do strony (link builiding). Linki polecające z witryn internetowych, cieszące się zaufaniem wyszukiwarki, to rekomendacja dla Googla, że strona zawiera wartościowe treści. W czasie budowania linków, istotą jest jakość nie ilość, im wyższy ranking, tym większa wartość linka.

Gdzie publikować artykuł sponsorowany?

Główna zasada jest taka, że wybór miejsca publikacji treści powinien być tożsamy z tematem jaki pokrywa się zarówno z treścią artykułu jak i zawartością linka. Portale ogólnotematyczne nie są najlepszym pomysłem. Takie strony często publikują kilkanaście, kilkadziesiąt, a nawet kilkaset linków dziennie. Można też trafić na farmę linków, które klasyfikowane są do działań black hat SEO, defacto przynosząc więcej szkody niż pożytku.

Ciekawą alternatywą zdobywania linków do witryny jest guest blogging, czyli gościnne publikowanie treści na stronie zewnętrznej. Metoda ta nie jest zbyt popularna w Polsce jednak czasem udaje się nawiązać całkiem owocne i nierzadko długofalowe relacje.

Jakie cechy powinien posiadać artykuł sponsorowany?

Wartość merytoryczna treści to podstawa. Jednak aby czytelnik zechciał ją przeczytać konieczne jest przykłucie jego uwagi. Najistotniejszy jest tytuł i jego rozwinięcie, czyli lead. Powinien wzbudzać zainteresowanie, intrygować.

Jeśli czytelnik zwróci uwagę na artykuł i zacznie czytać, warto podtrzymać stan zaciekawienia i rozwinąć temat o dodatkowe szczegóły. Istotą jest przedstawienie produktu lub usługi, będącego docelowym przedmiotem reklamy, w taki sposób, aby wzbudzić pożądania czytelnika. Innymi słowy, chodzi o przedstawienie korzyści, jakie czytelnik osiągnie z użytkowania produktu, jeśli zdecyduje się na jego zakup.

Sama treść powinna być logiczna i sensownie napisana. Wezwanie do działania na końcu tekstu to bardzo ważny element artykułu. Wystarczy dodać jeden ze sposobów, który ułatwi czytelnikowi dokonanie zakupu. Linki do strony, które są głównym celem artykułów sponsorowanych, powinny być naturalnie wpisane w treść. Dobrym rozwiązaniem jest użycie anchor tekstu dla frazy kluczowej oraz klasyczny URL.

Zlecenie publikacji treści sponsorowanych

Możliwości jest kilka. A każda z opcji wymaga innego zaangażowania czasu i kosztów.

  • można samodzielnie napisać artykuł i nawiązać kontakt z właścicielem witryny internetowej celem wykupienia możliwości publikowania treści
  • można zlecić napisanie tekstu copywriterowi i wykupić miejsce na blogu do publikowania
  • inną opcją jest zlecenie napisania i publikowania treści właścicielowi strony internetowej
  • można także nawiązać współpracę z agencja marketingową, która zadba o content, zgodny z wytycznymi treści przyjaznych SEO, oraz miejsce publikowania

Każda z form budowania bazy linków przychodzących do witryny jest nieco odmienna, wymaga innej formy zaangażowania oraz odpowiedzialności za działania.

Artykuł sponsorowany to skuteczna forma pozycjonowania, ale nie tylko. Tworzenie i publikowanie dobrej jakości merytorycznych treści w subtelny sposób buduje świadomość marki, jej rozpoznawalność i wiarygodność. Im więcej informacji z zaufanych stron pojawia się w sieci, tym lepsza pożywka dla algorytmu Googla. Ponadto nienachalny przekaz o zaletach produktu czy usługi poprawia wizerunek firmy, która zauważona w branży.