agencja facebook

Agencja Facebook i obsługa Social Media

O tym czy warto angażować się w działania w Social Media nie trzeba nikogo przekonywać. Agencja Facebook to jedna z możliwości, która pozwala ułatwić promowanie marki w kanałach mediów społecznościowych. Zadaniem agencji social media jest systematyczne prowadzenie profili, budowanie społeczności oraz jej angażowanie. Jakie jeszcze korzyści niesie obecność firmy na Facebooku? Sprawdźmy.

Social Media Start

Założenie profilu firmy na Facebooku warto poprzedzić krótką analizą konkurencji i działań jakie prowadzi w kanałach social media. Zależnie od branży, sposób promowania firmy może mieć różne nasilenie. Warto już na wstępie określić plan stanowiący specyfikację prowadzonych działań promocyjnych, dla zachowania jednolitości przekazu. Jest to bardzo istotne z punktu widzenia budowania świadomości marki oraz jej identyfikacji i widoczności w sieci. Język jakim firma „mówi”, powinien być adekwatny i zgodny z przyjętą strategią marketingową firmy. Media społecznościowe preferują dość luźna formę komunikacji, nawet bardzo bezpośrednią. Dlatego w przypadku „poważnych firm” dopuszczalne jest złagodzenie tonu i dostosowanie go do norm panujących w medium.

Agencja Facebook zakres działań

Czym zajmuje się agencja social media, agencja facebook? Przede wszystkim systematyzuje działania w firmowym „socialu”. Umiejętność poruszania się w mediach społecznościowych oraz wiedza o tym jakie panują w nich zasady, pozwala na pełne zaprezentowanie potencjału firmy. Agencja Facebook zazwyczaj odpowiada za:

  • założenie konta i jego konfiguracja
  • przygotowanie i publikację postów oraz relacji na Facebooku (grafik zdjęć, treści) – ilość zależy od wybranego pakietu usług
  • interakcje ze społecznością (polubienia, komentarze, wiadomości)
  • promowanie postów
  • budowanie społeczności – promowanie profilu
  • konfigurację reklam Facebook Ads
  • monitoring i optymalizację kampanii reklamowych
  • raport z prowadzonych działań

Agencja Facebook może prowadzić także inne działania. Wszystko zależy od tego, jak szeroki jest zakres jej usług. Bywa, że Agencja Social Media jest częścią dużej Agencji Marketingowej, która prowadzi kompleksowe działania dla firm. Poniekąd może to ułatwiać współpracę i np. pozwala na wykonanie dedykowanego Landing Page, który jest niezbędny do uruchomienia reklam na Facebooku. Ciekawą opcją jest także możliwość korzystania z usług copywrittera, który w sposób profesjonalny i zgodny z wymaganiami SEO, tworzy treści, choćby na firmowy blog. Prowadzenie bloga firmowego nie tylko pozwala na budowanie wizerunku eksperta w branży, dzięki angażującym i ciekawym artykułom, ale też poprawia widoczność w wyszukiwarkach dzięki pozycjonowaniu organicznemu strony.

Korzyści z posiadania konta firmowego w mediach społecznościowych jest bardzo wiele. Najważniejsza z nich to możliwość bezpośredniego kontaktu z potencjalnym Klientem, zarówno za pośrednictwem wiadomości jak i odpowiednio skonfigurowanych reklam. Facebook to ogromne medium, które umiejętnie wykorzystane, zwraca wzrok potencjalnych Klientów na markę, kreuje jej obraz, buduje świadomość jej istnienia oraz umożliwia bezpośredni kontakt.