prowadzenie social media

Prowadzenie social media – sposób promowania marki

Media społecznościowe to niezwykle wartościowe medium, nie tylko w kwestii kontaktów społecznych, ale także w świecie reklamy. Prowadzenie social media obecnie kontynuuje 25,9 mln osób, co daje prawie 69% mieszkańców w kraju. Trend ten nie tylko utrzymuje się, ale też rośnie. W stosunku do roku poprzedniego odnotował wzrost o 11% – o czym donosi raport Digital 2021.

Prowadzenie social media

Zdecydowania większość osób dorosłych korzysta z jakiegoś kanału w social media. Często zależnie od wiek czy zainteresowań, preferuje Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin czy TikTok.
Prowadzenie mediów społecznościowych nie jest trudne, jednak wymaga znajomości kilku podstawowych zasad. Każda z platform bowiem, rządzi się swoimi prawami, których znajomość, ułatwia ich obsługę.
O ile korzystanie z prywatnych kon profilowych nie jest wymagające, to już konto firmy lub dedykowanej marki może stanowić wyzwanie.

Social Media Marketing

Powyższe stanowi zarys planu, którego celem jest ułatwienie samodzielnego zarządzania i prowadzenia social media dla firmy.
Firmowy kanał w social media wymaga też odpowiedniego skonfigurowania go, zanim pojawią się pierwsze posty. Konieczne jest dodanie dobrej jakości zdjęcia profilowego, czy cover photo. Warto dodać kilka zdań opisowych, niezbędne informacje kontaktowe i informacyjne, które nie tylko poprawiają wizerunek firmy i kreują go jako profesjonalistę, ale też wpływają na lepsze pozycjonowanie profilu w sieci.

Samodzielne prowadzenie social media jest możliwe. Wymaga jednak przygotowania merytorycznego, dobrego researchu oraz nie gorszego planu. Wszystkie detale powinny być jasno określone jeszcze zanim konto firmowe zostanie założone.
Warto ustalić na początku kilka powyższych kwestii, mianowicie:

  • charakterystykę firmy, marki, produktu, ze szczególnym uwzględnieniem jego wyjątkowych cech
  • zarys grupy docelowej, do której kierowany jest produkt czy usługi firmy
  • w jakim celu działania powinny być prowadzone
  • charakterystyka konkurencji
  • sposób komunikowania się z odbiorcami
  • częstotliwość publikowania postów
  • wstępny plan na pozyskiwanie zdjęć i grafik do postowania
  • budżet przewidziany na reklamy

Stay online

Systematyczność i dostępność mają duży, a często zasadniczy wpływ, na powodzenia prowadzenia social media. Sukcesywne publikowanie różnorodnych postów, interakcje z obserwatorami, odpowiadanie na komentarze, nie tylko na profilu własnym, ale także innych branżowych, wpływa na rozpoznawalność marki oraz budowanie jej pozycji jako eksperta w dziedzinie, której nie boi się konfrontacji.
Ważne jest też odpowiadanie na zapytania przesyłane w wiadomościach prywatnych. Nawet jeśli zwykle kontakt odbywa się w godzinach typowo roboczych, warto ustawić automatyczną odpowiedź, która będzie swoistego rodzaju potwierdzeniem dla Klienta, że wiadomość doszła.