Jak zrobić kampanie SEM w Google?

Ci, którzy zdecydowali się założyć sklep internetowy, z pewnością szukają w tym dobrego źródła dochodów. Wszak branża e commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a pandemia pokazała, że chętnie Polacy przenieśli się z zakupami do sieci. Sklepy internetowe kuszą bogatszą ofertą, niższymi cenami oraz szybkimi dostawami. Oczywiście, aby wszystko działało jak należy i przyciągało klientów, trzeba zadbać o to, by strona została zaprojektowana nie tylko estetycznie, ale też funkcjonalnie. Bardzo często to dobra agencja e commerce staje się miejscem, w którym rodzą się najlepsze pomysły. Można nabyć gotowy sklep internetowy – szablon lub też zlecić przygotowanie witryny od podstaw.

Kampanie Google Ads dla sklepów internetowych

Gdy tworzymy sklepy internetowe warto bardzo dokładnie przemyśleć szereg czynników. To one pomogą także znaleźć najlepszych specjalistów. Może to być na przykład agencja lub też freelancer. Wiele zależy od tego, jakie cele sobie ustaliłeś i czego oczekujesz od sklepu internetowego. To dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym jak ma wyglądać strona internetowa. Specjaliści z agencji mają umiejętności twórcze i techniczne, znają się na content marketingu i potrafią zadbać o wysoką pozycję sklepu internetowego w wyszukiwarkach internetowych. To właśnie pozycjonowanie staje się wytrychem, ponieważ sprawia, że strona pojawia się wyżej na przykład w Google, co może wpłynąć na finalne zakupy. Poza tym korzysta się także z  programów lojalnościowych czy obecności w mediach społecznościowych. To niewątpliwie nakręca sprzedaż. Dana agencja marketingowa może jedynie projektować sklepy internetowe. Można jej także zlecić takie działania jak na przykład tworzenie modułów na zamówienie, instalacja aktualizacji, migracja na inne platformy oraz interakcje.

Sklepy internetowe a stacjonarne?

Wiele osób przy wyborze agencji korzysta z przygotowanego kwestionariusza. Ma on tę zaletę, że pomaga precyzyjnie określić wymagania i oczekiwania. Z zasady również dwie strony mogą się do niego odwołać na każdym etapie pracy nad tworzeniem sklepów internetowych czy budowaniu social commerce. Specjalistom z agencji można zlecić projekty graficzne, wypełnienie strony treścią opracowanymi pod SEO (search engine optimization). Sprawdzają się także takie opcje jak Facebook Ads czy zakupy Google, które pomagają przyciągnąć nowych klientów, osiągając wysoki współczynnik konwersji. Na każdym etapie certyfikowani specjaliści będą brać udział w kreowaniu wizerunku, wykorzystując media społecznościowe twojej firmy oraz wszystkie umiejętności oraz wieloletnie doświadczenie, które daje podstawę do tego, by tworzyć najlepsze sklepy internetowe.

Kampanie search engine marketing

W sklepie internetowym można kupić niemalże wszystko. Strona musi przekonywać klienta do skorzystania z oferty, a przecież w takim natłoku różnych możliwości można mieć problem ze zbudowaniem optymalnej witryny. Agencje tworzą strony dla małych i dużych witryn. Co istotne, oferta dla sklepów internetowych to marketing szyty niemalże na wymiar do każdego projektu i dzięki temu otrzymuje się szereg narzędzi wspomagających sprzedaż internetową, a tym samym przynoszących realny zysk. Niezmiennie sprawdzają się programy lojalnościowe, dodatkowe usługi, newslettery czy nawet promocje. Agencja pomoże znaleźć najlepsze rozwiązania dla naszego biznesu, które będą przyciągać klientów i poprawią poziom sprzedaży. I dlatego właśnie warto pracować z doświadczonym zespołem, który specjalizuje się w e marketingu.

Na czym polegają kampanie SEM?

Kampanie SEM w Google mają na celi przede wszystkim podnieść widoczność strony w wyszukiwarce Google. Z zasady to najważniejszy krok, który trzeba zrobić, by dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców. Stosowane kampanie linków sponsorowanych oczywiście wykorzystują bardzo różnorodne opcje reklamowe, które nie bywają stosowane natomiast w przypadku tradycyjnych działań marketingowych. W wypadku SEM (search engine marketing) mówi się o bazowaniu na możliwościach wyszukiwarki Google. Daje ona możliwość prowadzenia kampanii linków sponsorowanych czy publikowania reklam produktowych. Najczęściej działania SEM są realizowane w formie pay per click (PPC). To opcja, która sprawia, że opłata za reklamę pobierana jest dopiero w momencie, w którym ktoś w nią kliknie. Efekty tego typu procesów marketingowych dla sklepów internetowych są widoczne już kilka godzin po uruchomieniu, co sprawia, że tradycyjne kampanie reklamowe zostają po prostu daleko w tyle. Działania SEM cechują się wysoką skutecznością i są przeznaczone dla wszystkich posiadaczy stron www lub aplikacji mobilnych, którzy chcą zwiększyć ruch na stronie, rozpoznawalność marki, czy pozyskiwać więcej leadów poprzez linki sponsorowane oraz engine marketing z wykorzystaniem sieci partnerskiej Google.

Najlepsze kampanie SEM w Google

Sama kampania Google Ads bazuje na tym, że z tej wyszukiwarki korzysta ponad 90% internautów w Polsce. Jest to więc najlepszy sposób, by trafiać precyzyjnie do określonego klienta. Kluczem jest zawsze odpowiednio zaplanowana reklama Google Ads, która cieszy się zaufaniem firm zlecających reklamę oraz agencji prowadzących działania marketingowe.