seo off site

Optymalizacja On site SEO i SEO off site – czym się różni

Działania mające na celu optymalizację strony internetowej dzielimy na dwie główne grupy. Jest to on site SEO i off site SEO (znane też jako on/off page).
Aby dobrze zoptymalizować witrynę internetową, konieczna jest wiedza z zakresu tych dwóch działań. Jest to absolutnie istotne i niezbędne dla poważnego podejścia do pozycjonowania.

Na czym poleca on site SEO


On site SEO to techniki, których właściwe wykorzystanie może znacznie poprawić widoczność w wyszukiwaniu organicznym. Określają wszystkie te działania, na które wpływ ma właściciel witryny lub osoby odpowiedzialne za jej obsługę.
On site SEO definiuje głównie treść zawarta w witrynie.
Unikalny, merytorycznie wartościowy tekst to podstawa jakości witryny. Content powinien być czytelny nie tylko dla użytkowników sieci, lecz także winien być dostosowany pod względem technicznym pod algorytmu Google.

Treści przyjazne algorytmom

Aby dobrej jakości tekst, mógł się cieszyć rozpoznaniem i zaufaniem Google, konieczne jest jego odpowiednie dostosowanie w poniższych obszarach:

  • jakość treści – oryginalna, zgodna z aktualną wiedzą, o odpowiedniej długości (między 3-10 tys. zzs)
  • tytuł artykułu powinien zawierać frazę kluczową, optymalnie jeśli zawiera się w URL
  • wybór fraz kluczowych powinien być poprzedzony rozeznaniem w temacie, aby optymalnie go określić (keyword research), istotne jest też właściwe nasycenie treści słowami kluczowymi (także w tytule, nagłówkach, różnych odmianach)
  • nagłówki, odpowiednio użyte H1, H2, H3, z zachowaniem hierarchizacji
  • zachowania struktura strony – śródtytuły, odpowiedniej długości zdania
  • linki wewnętrzne w treści, które ułatwiają nawigację po stronie
  • adres url czytelny, im prostszy tym lepiej
  • grafika w treści jest zalecana, warto uzupełnić ją o alt tekst
  • metadane
  • techniczna jakość strony i jej użyteczność
  • strona RWD

SEO off site co obejmuje


SEO off site to wszystkie działania, które wspierają zoptymalizowane witryny poza nią.
Off site SEO obejmują głównie działania mające na celu budowanie bazy linków prowadzących do strony (link building), publikacje i działania na profilach firmowych w social media, artykuły sponsorowane, wpisy gościnne czy informacje prasowe.
Na SEO off site składają się wszystkie marketingowe działania, które dzieją się poza witryną i na które nie zawsze właściciel lub osoba zarządzająca stroną, ma wpływ.

W trakcie pracy nad SEO off site, polegającej na pozyskiwaniu linków, istotną rolę odgrywa jakość zdobytego linku. W przeszłości zasadniczą rolę w link building odgrywała ilość odnośników prowadząca do witryny. Aktualnie ilość zastąpiła jakość linka. Im większym zaufaniem Google cieszy się witryna kierująca, tym lepsza jest jakość takiego odnośnika.

Opracowanie dobrej strategii pozycjonowania on-site i off-site oraz jej konsekwentne wdrażanie daje gwarancję, że algorytmy Google uznają witrynę za wartościową i godną zaufania. Zdywersyfikowane działania z głową, pozwalają na osiągnięciu zamierzonych celów, zgodnie z planem, jest to tylko kwestia czasu, którego w pozycjonowaniu nie zaleca się przyspieszać.