on site seo

On site SEO szczegóły optymalizacji

SEO, z ang. Search Engine Optimization to proces, który polega na budowaniu ruchu z naturalnych (organicznych) wyników wyszukiwania. SEO dzieli się na optymalizację on site seo i off site seo. Najwięcej możliwości dla optymalizacji istnieje po stronie on site SEO, czyli czynników wewnątrz witryny. Na czynniki te mamy wpływ i są on w pewnym sensie zależne od nas. SEO off site, nie daje pełnej kontroli działania w tym względzie.

Optymalizacja strony internetowej za pomocą treści

Optymalizacja witryny internetowej w zakresie on site SEO, sprowadza się w główniej mierze to tworzenia wysokiej jakości treści na stronie. Treść, której zadaniem jest generowanie ruchu, powinna posiadać cechy, obejmujące wysokiej jakości słowo pisane. Słowo niezwykle cenne merytorycznie i przede wszystkim unikalne.
Zazwyczaj content generowany jest i publikowany na firmowym blogu, będącym zintegrowaną częścią witryny internetowej. Daje to niezwykłe pole do popisu i nieograniczone możliwości tworzenia eksperckich artykułów, w prowadzonej działalności.

Praca nad wartościowym tekstem powinna obejmować także umiejętne ubogacenie treści, wymogami, rozpoznawalności jakie stawiają algorytmy wyszukiwarek. Innymi słowy, chodzi o to, aby wyjątkowy i cenny jakościowo tekst, nie umknął robotom Google w gąszczu znaków w sieci.

On site seo jak zadbać o widoczność w sieci

Na on site seo składa się kilka czynników, których spełnienie jest niezwykle ważne w kwestii widoczności treści w wyszukiwarkach.
Elementy on site SEO:

  • tekst – unikalny, wartościowy, rzeczowy, odpowiednio długi zależnie od miejsca publikacji (blogi mają zalecaną długość od 2,5 tys zzs do nawet 10 tys zzs – jeśli tego wymaga temat)
  • tytuł strony – powinien zawierać słowo kluczowe, mieścić się w 60 zzs
  • meta dane – opis strony
  • struktura adresu url – zalecana jest prosta i czytelna
  • obraz w tekście – zalecany, z zachowaniem odpowiedniego rozmiaru, opisany alt treścia
  • tagi nagłówków H1, H2, H3.. – H1 odpowiednio raz na stronę, dalsze nagłówki z zaleceniem dotrzymania hierarchii
  • frazy kluczowe – zalecane użycie w tytule, w nagłówkach H2 i H3, a także z właściwym nasyceniem treści we frazy, ilość jest zależna od długości artykułu
  • linki wewnętrzne i wychodzące – zalecane minimum po jednym linku na treść, linki wewnętrzne pełnią także rolę ułatwiającą nawigację po witrynie internetowej
  • prędkość ładowania strony, co wpływa na jakość strony (ważną z punku widzenia ostatniej aktualizacji Google Core Web Vitals)
  • użyteczność strony

Analiza strony internetowej w zakresie on site seo oraz wdrożenie optymalizacji na podstawie otrzymanych wyników, pozwala na poprawę widoczności w wyszukiwarkach w istotnym stopniu. Optymalizacja witryny w ramach on site seo jest stosunkowo prosta do wdrożenia. Cały jej proces jest możliwy do wykonania po wewnętrznej stronie witryny, zależnej od właściciela lub osoby zarządzającej stroną internetową. Często szybki audyt i poprawa kilku wskaźników, wpływających na pozycjonowanie, sprawia, że witryna szybuje w rankingu wyszukiwarki.

Optymalizacja strony internetowej to proces, który w pewnym sensie nigdy się nie kończy. Nawet doskonałej jakości treści witryny, zawsze można nieco poprawić. Ponadto systematyczne prace mające na celu udoskonalenie procesu działania wyszukiwarek, aktualizacje algortmów Google i zmiany za tym idące, pozwalają przypuszczać, że seowcy mogą liczyć na ręce pełne roboty, jeszcze na długi czas.