SEO copywriting

Wszystko co musisz wiedzieć o seo copywriting aby odnieść sukces

Czym jest SEO copywriting?

Copywriting to pisanie treści marketingowych na potrzeby reklamy. Dotyczy to treści wszelkiej maści, od opisów produktów, przez treści do social media, czy komunikowania w branżowej prasie, ale też artykuły na blog i inne eksperckie publikacje. SEO copywriting zaś to wzbogacenie tworzonych treści o słowa kluczowe, z danego tematu oraz odpowiednie ich zagęszczenie. Istotna jest jakość merytoryczna tekstu oraz jego oryginalność.

W czym tkwi sekret dobrego SEO?

Tylko zachowanie równowagi między dobrą jakością treści, a odpowiednim nasyceniem słów kluczowych może przynieść zamierzony efekt w SEO copywritingu. Dlatego przed rozpoczęciem pracy nad optymalizacją treści, konieczne jest odpowiednie wytypowanie słów kluczowych, które z kolei powinno być poprzedzone określeniem odbiorcy docelowego (persony). Wybór trafnych fraz kluczowych to połowa sukcesu w pracy nad pozycjonowaniem strony pod Google, dlatego warto skrupulatnie przyłożyć się do tego zadania.

Tworzenie treści SEO na stronę, czyli SEO copywriting

Strona internetowa to doskonałe miejsce do optymalizacji treści, które z czasem pracują na wysoką pozycje w Google. Skuteczne redagowanie treści pod SEO wymaga zaplanowania działań, które ułatwią prace nad pozycjonowaniem.

Google czyta strukturę strony, która powinna być przejrzysta i intuicyjna. OnePage nie jest dobrze postrzegana przez wyszukiwarki, dlatego strona internetowa obfitująca w dobrą merytorycznie treść, rozbudowana na podstrony, jest bardziej przychylna robotom Google. Jakie tworzyć treści?

  • strona produktu – im bardziej unikalny i szczegółowy opis produktu, tym lepsza jego jest jego jakość. Warto zadbać o treść opartą o long tail, czyli słowa kluczowe z długiego ogona.
  • strona kategorii – często traktowana po macoszemu, pozostawiona z jednym ogólnym zdaniem. Opis kategorii warto pozycjonować na frazu ogólne dla danej grupy produktów, można wykorzystać też do linkowania wewnętrznego.
  • podstrona z ofertą/usługami – najlepszą opcją pod SEO w tym przypadku jest utworzenie osobnej podstrony dla każdej oferty lub usługi oddzielnie. Idealnie byłoby wdrożyć prace nad SEO już na etapie tworzenia strony internetowej. Optymalizacja witryny dzięki takiej strategii ma istotny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce Google.
  • landing page – tworzone głównie na potrzeby kampanii Google Ads jako przedłużenie reklamy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zawrzeć w nim kilka słów kluczowych, czyniąc dodatkowym adresem URL w wynikach wyszukiwania
  • blog – prowadzenie bloga firmowego to niemalże konieczność. Jest to dodatkowa przestrzeń wirtualna do tworzenia merytorycznych treści odpowiednio zagęszczonych frazami kluczowymi. Systematyczne prowadzenie bloga firmowego, zamieszczanie interesujących tekstów, buduje rozpoznawalność marki oraz rysuje obraz eksperta w danej dziedzinie.
  • poradniki – idealne miejsce dla producentów i specjalistów w danej dziedzinie. Poradniki zwykle opisują jakieś zagadnienie bardzo szeroko lub przedstawiają rozwiązania na dany problem dotyczący danego produktu lub usługi. 

Im więcej dobrej jakości treści o odpowiednim zagęszczeniu słów kluczowych, tym większe prawdopodobieństwo skutecznego copywritingu SEO.

Jak poprawnie technicznie pisać zgodnie z SEO

SEO copywriting to poza długim dobrej jakości tekstem oraz rozsądnym zagęszczeniem słów kluczowych, także techniczne wymagania, bez których optymalizacja nie będzie możliwa. Są to:

  • nagłówki w H1 – użyte jednorazowo w tytule, najlepiej w formie nieodmienionej
  • znaczniki title – dobrze jeśli będzie się różnił od H1, zawierał słowa kluczowe, nazwę marki oraz wezwanie do działania
  • nagłówki H2, H3 – używane zwykle do śródtytułów, oddzielone akapitem, nadają strukturę stronie widoczną dla Google
  • meta opis – nie wpływają na ranking strony, przyczyniają się jednak do klikalności strony
  • słowa kluczowe – poniekąd istota SEO, gdyż dzięki nim strona pokazuje się w wyszukiwarce
  • zagęszczenie słów kluczowych – to liczba powtórzeń słów kluczowych na danej podstronie, także odmienionych przez przypadki
  • pokrycie tematyczne w treści – skupienie uwagi treści na określonym temacie
  • semantyczne słowa kluczowe – zawarcie w treści słów kluczowych, które są powiązane tematycznie z głównym słowem kluczowym, ale nie są jego synonimem
  • formatowanie – dobrze sformatowania treść jest tak samo ważna jak ona sama. Poprawnie sformatowany tekst musi mieć wstęp, zakończenie, śródtytuły, punkty, pogrubienia. Dopuszczalne są także tabelki, kursywa czy infografiki.
  • linki wewnętrzne – najbardziej skuteczne są exact match, czyli linkowanie słów kluczowych. Linków wewnętrznych w treści powinno być kilka.
  • alt – opisy dla grafik zawartych na stronie.


SEO copywriting ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie strony w Google. Umiejętnie tworzone treści zgodne z wymaganiami, to doskonałe narzędzie marketingowe dla sklepów internetowych, firm czy różnego rodzaju blogów.  Pozwala na systematyczne i długofalowe budowanie wartościowego contentu, który wyszukują roboty Google, zwiększając tym samym ruch na stronie.

Im szybciej witryna zostanie zoptymalizowana pod wyszukiwarki, tym prędzej efekty skuteczności działań ujrzą światło dzienne, a strona wywinduje na pierwsze miejsca wyszukiwań organicznych.