pozycjonowanie organiczne

Struktura strony internetowej a pozycjonowanie organiczne

Dobrze rozplanowana struktura strony, ma zasadnicze znaczenie i wpływ na pozycjonowanie organiczne dla strony internetowej. Dlaczego? Widoczność w Google jest zależna od kilku czynników. I choć wiedza na ich temat nie jest do końca jasna, to czytelna struktura strony internetowej, bezspornie ma istotne znaczenie z punktu widzenia SEO.

Skuteczne pozycjonowanie organiczne dzięki elementom budowy strony

Budowanie strony powinno opierać się na logicznej całości. Najważniejsza jest strona główna, dalej kategorie podstron oraz strony produktów lub usług – zależnie od rodzaju działalności. W poszczególnych elementach strony powinny być umieszczone frazy kluczowe, zgodne ze określoną jej szczegółowością. Ściślej mówiąc im dalej w strukturze, tym słowa kluczowe umieszczone na danej stronie powinny być bardziej szczegółowe.

Logiczna struktura strony wpływa na pozycjonowanie organiczne

Prawidłowo skonstruowana strona internetowa ułatwia przeglądanie stron, dzięki wygodnej nawigacji. Ważnym elementem jest zastosowanie breadcrumbs, czyli tzw. okruszków, pozwalających cofnąć się w menu do wcześniejszych kategorii lub podkategorii. Wpływa to nie tylko na wygodne korzystanie ze strony, ale też przyczynia się lepszego pozycjonowania.

Strona główna

Strona główna powinna obfitować w treści i frazy kluczowe obejmujące nazwę firmy. Ponadto ogólny opis działalności, cechy istotne, które stanowią przewagę nad konkurencją. Fundamentem optymalizacji strony głównej jest dobrej jakości tekst oraz struktura strony. Składa się z 3 głównych części nagłówek (header), część główna i stopka (footer). Strona główna to podstawa, musi być czytelna dla użytkownika oraz w jasny i czytelny sposób identyfikować przedmiot działalności firmy. Dobrze doprecyzowane frazy kluczowe, wpływają na pozyskanie ruchu na stronie. Przemyślana zaś struktura skutecznie nawiguje do dalszych podstron ofert, usług, kategorii i podkategorii, bloga i innych.

Kategorie i podkategorie produktów

Kategorie produktów i usług najlepiej jeśli zawierają ogólne frazy wyszukiwań, bez konkretnych i szczegółowych nazw produktów. Struktura poszczególnych kategorii winna być tworzona zgodnie z zasadą od ogółu do szczegółu, innymi słowy powinna tworzyć logiczną całość, np. zabawki>zabawki drewniane>auta drewniane. Warto też zadbać o to, aby nazwy były krótkie i proste, optymalnie, jeśli będą opowiadać wyszukiwanym przez użytkowaników, frazom.

Strona produktowa

Strona produktu czy usługi zawierać powinna frazy kluczowe z tzw. długiego ogona (long tail). Szczegółowy logiczny opis, z uwzględnieniem wszystkich istotnych dla produktu cech. Idealnie jeśli treść będzie stworzona na potrzeby danej strony, bez kopiowana tekstów z analogicznych stron. Google jest mistrzem wyłapywania kopii, duplikatów i wszelkiego rodzaju powtórzeń treści. Tego typu nieprofesjonalne podejście może przynieść stronie wiele szkody, spadku pozycji którą trudno będzie odbudować.

Blog

Budując pozycjonowanie organiczne strony, treści dodatkowe powinny obfitować w treści zawierajace frazy kluczowe problematyczne, sugerujące odpowiedzi na zadawane przez użytkowników pytania. Treści dodatkowe umieszcza się zazwyczaj na blogu ewentualnie na podstronie z najczęściej zadawanymi pytaniami. Jest to doskonałe miejsce do budowania wizerunku firmy jako eksperta w branży. Generując treści wysokiej jakości mertytorycznej, pisane prostym językiem, naturalnie nasycone słowami kluczowymi, pracujemy na wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie organiczne nie dzieje się z dnia na dzień. Cały proces pojawienia się na satysfakcjonującej pozycji w wyszukiwaniach Google, jest pracochłonny i długofalowy. Jednak umiejętne i trafne zaplanowanie zawartości strony internetowej od początku jej powstania, z czasem odwdzięcza się z nadwyżką i pozwala cieszyć się dalszym rozwojem firmy, bez koniecznści angażowania doatkowych funduszy na reklamę.

Zaznaczyć należy, że praca nad SEO nigdy się nie kończy, a optymalizacja strony pod wyszukiwarki powinna stanowić ważny element w zarządzaniu rozwojem działalności.