seo w e-commerce

Seo w e-commerce, czyli czy pozycjonowanie sklepu internetowego ma sens

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to na pewno chciałbyś zyskać jak najwięcej klientów. Bardzo ważne jest więc, by wypromować swoje produkty, a przede wszystkim markę sklepu tak, aby miały szansę sprzedawać. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest pozycjonowanie strony, czyli SEO w e-commerce.

Pytanie kluczowe: jak zadbać o unikalne treści, jeśli sprzedajesz produkty takie, które ma w ofercie również twoja konkurencja? 

Część producentów i dostawców przekazuje gotowe opisy dla produktów, gotowe zdjęcia, słowem “ułatwienie” dla właścicieli sklepów. To pewnego sensu przysługa, dzięki której prosto, szybko i wygodnie można wprowadzić kilkadziesiąt produktów, wykorzystując przy tym sposób „ctrl+c i ctrl+v”.

Jak dodać unikalne treści i zadbać o SEO w e-commerce

Sekret tkwi w szczegółach produktów – w końcu każdy produkt się czymś różni. Opisy produktów warto tworzyć we własnym zakresie lub zlecić ich stworzenie copywriterowi. Kopiowanie i powielanie treści ze stron producentów czy dystrybutorów jest bardzo złym zwyczajem. Zdecydowanie nie pomaga on w pracy nad wysoką pozycja w wyszukiwarce. Warto zadbać o unikalne treści, skupiające uwagę na zaletach produktu, który oferujemy, a także pisać językiem korzyści.

Ponadto kluczem do sukcesu skutecznej optymalizacji SEO w e-commerce może okazać się prowadzenie bloga sklepu. Blog firmowy daje nieskończone możliwości tworzenia treści przyjaznych SEO. Ponadto buduje on także zaufanie użytkownika do sklepu, pozwala na tworzenie wizerunku eksperta w branży.

Sposób na brak weny i czasu, czyli gotowe artykuły na bloga

Co zrobić, jeśli nie masz smykałki do pisania treści, masz lekkie pióro, ale nie masz czasu, nie masz środków na kolejny etat dla copywritera albo zupełnie nie orientujesz się jak tworzyć treści pod wyszukiwarki. Z pomocą przychodzą agencje marketingowe, które oferują usługę pozycjonowania, między innymi przez content SEO. Alternatywnie można skorzystać z zakupu gotowych artykułów z platform copywriterskich.

Czy warto inwestować w sklep online?

Zdecydowane tak. Dzisiaj ludzie są coraz bardziej zapracowani, dlatego szukają możliwie łatwych i szybkich sposobów na zrobienie zakupów z opcją bezpośredniej dostawy do paczkomatu czy domu.  Pandemia zmieniła także podejście do wydawania pieniędzy – kupujemy głównie to czego potrzebujemy bez impulsywnych i nieprzemyślanych zakupów – sklepy internetowe dają ten komfort.

Promocja sklepu internetowego nie jest prosta. Warto zaangażować różne kanały i prowadzić działania jednocześnie dla osiagnięcia zamierzonego celu. Optymalizacja treści to jeden ze sposóbów, który wymaga czasu. Jednak w połączeniu z kreatywnym sposobem zarządzania sklepem online, może doskonale uzupełniac się przynosząc oczekiwany zysk.