obsługa social media

Obsługa social media – czy warto prowadzić firmowy profil na Facebook?

Niekwestionowanym liderem wśród użytkowników Social Media jest Facebook. Portal odwiedza regularnie ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie, a liczba ta systematycznie rośnie. Popularność ta daje dodatkowe możliwości na komunikację firmy z klientem. Obsługa social media nie jest trudna, warto zadbać jednak o detale.

Obsługa social media – od czego zacząć?

Facebook może przynieść wiele korzyści firmie, jednak aby się tak stało, konieczne jest jego odpowiednie skonfigurowanie oraz korzystanie zgodnie z wyznaczonymi standardami.

Przed postawieniem pierwszych kroków, warto jednak pomyśleć o strategii działania w social media. Plan działania dla prowadzenia konta na Facebooku powinien zawierać kilka podstawowych kwestii, określić m.in.:

  • cel prowadzenia social media
  • grupę docelową
  • formę komunikowania (język luźny czy formalny)
  • częstotliwość publikowanych treści oraz ich formę
  • założony budżet na działania reklamowe

Dobrze zaplanowana strategia obecności firmy na platformie mediów społecznościowych, nie tylko systematyzuje działania, ale także przyczynia się do wzrostu wiarygodności marki, co przekłada się na jej rozpoznawalność, a docelowo na sprzedaż.

Schemat działania na firmowym Facebooku

W czasie zakładania firmowego konta na Facebooku warto zadbać o kilka istotnych kwestii, bez których profil firmy w social media nie będzie wyglądał profesjonalnie. Są to:

  • nazwa – to klucz do skutecznej identyfikacji marki. Analogiczna z nazwą brandu, prosta, można uzupełnić o hasło opisujące to, czym firma faktycznie się zajmuje
  • adres URL – jest widoczny w pasku adresu. Po założeniu fanpage, Facebook automatycznie nadaje indywidualny link, by profil wyglądał profesjonalnie, warto spersonalizować ten link
  • informacje o stronie – uzupełnienie profilu o podstawowe informacje o stronie jest bardzo istotne, nie tylko wizerunkowo, lecz także z punku widzenia SEO. Czytelna, uporządkowana strona firmowa może wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie. Metryczkę można także uzupełnić o dane na innych kanałach społecznościowych
  • zakładki – zakładki można dowolnie dodawać i zmieniać, warto to zrobić dobrze, gdyż w ten sposób użytkownicy dostaną od naszej firmy czytelną informację np. o świadczonych usługach lub oferowanych produktach, bez konieczności przechodzenia na stronę internetową
  • zdjęcia – to ważna część personalizacji. Zdjęcie profilowe powinno być dostosowane pod względem jakości, estetyki oraz odzwierciedlać charakter działalności firmy. Zdjęcie w tle oraz dalsze publikacje obrazów
  • CTA – konfigurowanie przycisku Call To Action, czyli wezwanie do działania jest bardzo proste, a dzięki niemu można zwiększyć konwersję z Facebooka. Warto CTA skonfigurować zgodnie z potrzeba działalności firmy, wachlarz wyboru jest dość szeroki i pozwala wybrać spośród m.in Zamów jedzenie, Skontaktuj się z nami, Wyświetl Sklep, Wyślij wiadomość, Zarezerwuj termin.


Jak już skonfigurujemy służbowy profil na Facebooku, kolejnym krokiem jest zaplanowanie i wdrożenie obsługi social media, czyli forma kontaktu z potencjalnymi Klientami, zgodnie z którą będą pisane posty i prowadzone rozmowy, tematyka i częstotliwość treści i zdjęć/grafik.

Tak przygotowany profil firmowy na Facebook, stanowi wizytówkę marki w sieci. Systematyczne publikowanie postów, zgodnie z założonym planem, wpływa na budowanie wizerunku profesjonalisty, a możliwość bezpośredniego kontaktu klienta z właścicielem brandu, pracuje na wzrost zaufania do marki.