laptop, workstaion, office-4906312.jpg

Główne zalety prowadzenia bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów generowania ruchu na stronie internetowej z Google. Skutecznie zaplanowane i wdrożone jego pozycjonowanie, generuje istotę prowadzenia działalności, czyli konwersję. Aby jednak do tego doszło, konieczny jest plan działania, którego celem jest zdobycie zaufania Google.

Najbardziej oczywiste zalety prowadzenia bloga firmowego

  • dzięki wartościowym merytorycznie wpisom na blogu, tworzysz własną markę, budujesz jej świadomość w oczach klientów. Masz możliwość edukowania i dzielenia się wiedzą na tematy, na których się znasz, dzięki temu kreujesz siebie jako eksperta w tym co robisz
  • masz możliwość snucia opowieści na temat tego co robisz, jak to robisz i dlaczego, to doskonała opcja pokazania “ludzkiego oblicza firmy” jest to bardzo ważny element budowania relacji z klientem za pomocą języka korzyści, bez nachalnego bełkotu reklamowego
  • blog to dodatkowe medium obok social media firmy, za pomocą którego możesz pokazywać aktualności w firmie, osiągnięcia, ale też napotkane trudności – informacje te mogą się dowolnie uzupełniać i linkować wzajemnie na kanałach social media i blogu firmowym
  • udostępniasz dodatkową opcję kontaktu bezpośredniego z tobą, co wpływa na  wzrost poziomu zaufania do twojej marki
  • interesujące treści przyciągają widownię – większy ruch na stronie to wizyta potencjalnie zainteresowanych tematem klientów

Nie taki blog straszny

Prowadzenie bloga firmowego stwarza wiele możliwości, których grzechem byłoby nie wykorzystać. Umiejętnie zaplanowana strategia rozwoju bloga firmowego przy zachowaniu jakości treści oraz wytycznych SEO copywritingu, wymaga sporo czasu oraz inwencji twórczej. Efekty tej pracy mogą przyczynić się znacznie do wzrostu sprzedaży. Dlatego warto wykorzystać to medium i rozwijać je samodzielne publikując posty regularnie. Ważne jest utrzymanie nacisku na jakość treści, nie na jej ilość. Z zachowaniem głównych zasad SEO copywritingu. Można też skorzystać z zakupu treści na zlecenie albo kompleksowo, z usług agencji marketingowych. Blogi są bardzo popularne w sieci, przyciągają rzesze publiczności dlatego, inwestycja w ten kanał generowania treści jest dość opłacalna.

Dla kogo potrzebny jest blog firmowy

Reguła jest prosta, im firma bliższa sieci tym prowadzenie bloga firmowego ma większy sens. Tym samym blog to idealne narzędzie dla całej branży e-commerce czy SaaS. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, aby firma świadcząca usługi lokalnie nie prowadziła własnego bloga. Im więcej głosów w sieci o firmie tym rozpoznawalność marki rośnie, a wraz z nią sprzedaż. Standardem w sklepie internetowym powinien być blog. Przede wszystkim daje możliwość opowiadania o produktach, polecania ich, rankingowania – klient z pewnością doceni zaangażowanie i odwdzięczy się lojalnością dla sklepu. Ponadto dzięki wartościowym treściom, na strony sklepu dotrze więcej osób, a i waratośc domeny dla google wzrośnie. Niezależnie czy jest to sklep wędkarski, meblowy, z roślinami, dziecięcy, dobry blog z orginalnymi i wartościowymi treściami to najlepsza inwestycja.

Blog firmowy to projekt długofalowy. Wymaga systematycznego publikowania optymalnych treści, analizowania jakości już opublikowanych oraz ciągłego ich udoskonalania. Copywriting firmowy na blogu to świetna inwestycja w rozwój witryny, ale też kreowanie się na eksperta w branży.

Ważne, aby blog firmowy obfitował w interesujące treści, które zaciekawią potencjalnych klientów. Będa regularnie wracać po porcję wiedzy, ale też chętnie będą dzielić się twoim blogiem linkując do niego i polecając wśród swoich znajomych.

Prowadzenie bloga firmowego oraz jego optymalizacja sprawia, że zasięgi strony rosną, a marka rośnie w siłę, zyskując zaufanie widowni, ale też głównej wyroczni pozycjonowania organicznego, niejakiego Google.