dobra strona interentowa

Dobra strona internetowa – 5 podstaw

Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa? Jakie niezbędne elementy powinna zawierać profesjonalnie zaprojektowana firmowa strona www? Jak stworzyć optymalną stronę www? Na co zwrócić uwagę w czasie projektowania witryny internetowej?

Dobra strona internetowa to wizytówka firmy

Dobra strona internetowa to dla wielu firm podstawowa forma prezentacji tego co ma do zaoferowania. Na jej jakość wpływa wiele czynników, których świadomość już na etapie planowania strony. Wpływa to na znacznie poprawienie efektywności pracy. Dobrze przemyślana koncepcja witryny firmowej, nie tylko poprawia jej jakość i użyteczność, ale trafnie odpowiada na potrzeby potencjalnych klientów, do których kierowana jest oferta.

Od czego zacząć tworzenie strony internetowej?

Pierwszym etapem jeszcze przed rozpoczęciem pracy nad projektowaniem dobrej strony internetowej dla firmy, powinno być określenie celu jaki ma spełniać witryna. Konkretnie to jaki komunikat chcemy przekazać za jej pośrednictwem. Ważne na tym etapie jest także zdefiniowanie odbiorcy, do którego będziemy kierować te komunikaty. Dlaczego to takie ważne? Jeśli strona www nie będzie współgrać z założoną strategią budowania marki, może się szybko okazać, że konieczna jest jej przebudowa, gdyż nie jest tożsama z misją jaką wyznaczyliśmy na początku działalności.

Dobra strona internetowa, jakie ma cechy:

  • użyteczna i funkcjonalna

Logiczna struktura strony, zawierająca tylko konkretne, istotne z punktu widzenia działalności informacje, łatwa nawigacja, intuicyjna mapa strony, łatwo dostępne i widoczne wezwania do działania

  • przejrzysta i wizualnie spólna

Kolory, kontrasty, fonty, grafiki powinny tworzyć spójny wizualnie layout, bez przeładowania treścią, zachowane odpowiednie odstępy między kolejnymi wersami, tekst podzielony

  • zoptymalizowana pod wyszukiwarki – SEO

Optymalizacja treści na stronie pod wyszukiwarki to proces zwykle długofalowy. Docelowo jednak niesie ze sobą wiele korzyści, zarządzanie treścią na stronie oraz systematyczne jej optymalizowanie podnosi jej jakość i ranking, co wpływa na widoczność strony w sieci. Organiczne SEO to najbardziej opłacalna długofalowa metoda budowania ruchu na stronie internetowej.

  • wiarygodna

Profesjonalna strona internetowa firmy wpływa na jej wiarygodność, a co za tym idzie na budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów. Integracja strony z kanałami z Social Media, dodatkowo daje możliwość bezpośredniego kontaktu z jej właścicielem oraz pozwala często ujrzeć tzw. “ludzkie oblicze firmy”

  • responsywna

Dobrze zaprojektowana strona internetowa powinna być dostępna na różnych urządzeniach. Zwykle poszukiwania interesującej nas usługi lub produktu zaczynamy od wyszukiwarki na telefonie, dlatego nie wolno ignorować i zaniedbywać tej możliwości dotarcia do potencjalnego klienta.

Z głową zaplanowana praca nad stworzeniem strony internetowej, to połowa sukcesu w procesie jej tworzenia. Jasno określony cel jaki ma spełniać firmowa witryna www, określenie docelowego odbiorcy strony oraz obecność podstawowych jej elementów daje gwarancję, że cel i założenia z planu zostaną osiągnięte.

Warto dodać, że systematyczne monitorowanie strony internetowej oraz jej optymalizacja, powinny stanowić stały element pracy nad wizerunkiem firmy. Trzeba też dodać, że praca nad sukcesywnym rozwojem i jakością dobrego biznesu, nigdy się nie kończy!