czym zajmuje się agencja social media

Czym zajmuje się agencja social media – sprawdźmy

Czym zajmuje się agencja social media? Jak sama nazwa sugeruje, agencja social media swoje działania skupia wokół portali społecznościowych. Promowanie firmy w socjalach mogą prowadzić agencje marketingowe, które zwykle zajmują się kompleksowo reklamą firm lub agencje social media.

Czym dokładnie zajmuje się agencja social media?

Promowanie firmy w internecie to konieczność. Kanały social media dają niesamowicie szerokie pole do działania dla rozwoju marki. Dlatego warto wykorzystać ten potencjał.
Skuteczne prowadzenie kanałów social media wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy i znajomości standardów jakie obowiązuje na poszczególnych portalach.
Dobra agencja social media potrafi efektywnie wykorzystać ten potencjał. Profesjonalnie zaplanowania strategi działania w mediach społecznościowych buduje wiarygodność marki, jej rozpoznawalność, co w efekcie przekłada się na wzrost sprzedaży.
Wśród kompetencji agencji social media znajduje się także reklama Facebook Ads, tworzenie grafik reklamowych oraz ich kierowanie, dzięki analizie grupy docelowej, do potencjalnych klientów.

Agencja social media – współpraca

Nawiązanie współpracy z Agencją social media wymaga odpowiedniego przygotowania. Jest to konieczne dla właściwego i celowego zrozumienia potrzeb klienta i dopasowanie strategii działań do jego oczekiwań.
Współpraca najczęściej rozpoczyna się od przesłania briefu, czyli formularza z informacją zwrotna od klienta odnośnie przedmiotu działań.
Standardowy formularz powinien zawierać:

  • opis produktu, jego cechy przeważające
  • opis grupy docelowej, charakterystyka klienta docelowego
  • cel działań marketingowych
  • budżet i częstotliwość postów
  • język komunikacji – zależnie od strategii marki formalny lub nieformalny, w przypadku portali w mediach społecznościowych, preferowany jest język mniej formalny

Odpowiednia komunikacja oraz jasno sprecyzowane oczekiwania i cele to podstawa sprawnie przebiegającej współpracy z agencją social media.

Jakie kompetencje ma jeszcze agencja mediów społecznościowych?

Agencja social media może także oferować komunikację w zakresie współpracy z influencerami. Nie każda marka korzysta z tego rodzaju współpracy jednak są branże, których marketing opiera się wyłącznie na współpracy influencerskiej zarówno tej płatnej jak i barterowej. Promowanie produktów oraz usług w mediach społecznościowych wymaga znajomości trendów i zwyczajów jakie panują w poszczególnych portalach. To co sprawdzi się na Facebook, niekoniecznie przyniesie spodziewany efekt na Instagramie czy Twitterze.
Agencja social media odpowiada ponadto za wizualizację graficzną projektu. Grafiki, zdjęcia, banery zazwyczaj zawarte są w ramy pakietowe, zgodnie z wybraną formą współpracy. Zdarza się, że agencja korzysta ze zdjęć od klienta, jednak jest to zależne od przyjętej strategii działań, które ustalane są na początku współpracy.

Planując działania w mediach społecznościowych warto pomyśleć o współpracy z agencja zajmującą się promowaniem firm w social media. Dlaczego? Prowadzenie konta na Facebook czy innym kanale jest bardzo czasochłonne, wymaga doświadczenia, rozeznania i wiedzy. Dotyczy to zarówno prowadzenia profili firmowych, promowania ich, reklamy, a także koordynowania działań marketingowych, tak, aby niosły spójny i tożsamy z marką przekaz.

Tylko systematyczne działania mogą przynieść oczekiwany rezultat.