czym zajmuje się agencja marketingowa

Czym zajmuje się agencja marketingowa

Czym zajmuje się agencja marketingowa? Agencja marketingowa pracę skupia zazwyczaj na działaniach w sieci. Marketing internetowy to marketing, który realizowany jest za pośrednictwem internetu oraz stron internetowych www. Za zadanie ma rozpowszechnianie treści marketingowej i pozyskiwanie klientów.
Czym dokładnie zajmuje się agencja marketingu internetowego? Czy warto podjąć współpracę w zakresie marketingu w sieci?

Historia marketingu internetowego

Pierwsza reklama, przyjmowała formę mailingu – przesyłanie reklam mailem.
Rok 1993 to rewolucja dla marketingu, za sprawą Mosaic, powstałej przeglądarki internetowej, która była w stanie wyświetlać grafikę. Fakt ten otwierał wiele możliwości dla potencjalnych reklamodawców, którzy za pomocą obrazków mogli dotrzeć do szerszego grona klientów.
Dział marketingu internetowego rozpoczął się w 1994, kiedy to HotWired sprzedał pierwszy banner reklamowy.
W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku, to niezwykle intensywny rozwój internetu, oraz wszelkich możliwości z tym związanych.
Marketing internetowy stanął przed szansą dotarcia do klienta w skali globalnej.

Czym zajmuje się agencja marketingowa?

Do najważniejszych usług jakie w swoim zakresie posiada agencja marketingu internetowego można zaliczyć:

  • tworzenie stron internetowych
  • projektowanie sklepów internetowych
  • projektowanie systemów e-commerce do celów B2B
  • e-marketing
  • prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads
  • prowadzenie kampanii reklamowych Facebook Ads
  • działania mające na celu pozycjonowanie stron internetowych – optymalizację on/off site SEO
  • oferowanie hostingu strony

Zakres usług jakie oferuje agencja marketingowa może być bardzo szeroki. Przyczynia się to często to możliwości optymalnego działania agencji na rzecz jakości usługi dla firm. Aby dokładnie dowiedzieć się, czym zajmuje się agencja marketingowa, warto poznać jej cel.

Cel działania agencji marketingu internetowego

Głównym celem działania agencji marketingu internetowego jest stworzenie założeń i strategii, zadaniem której jest zwiększenie widoczności firmy lub marki w internecie.
Dzięki doskonałej jakości strony internetowej dla firmy oraz jej skutecznej optymalizacji firma zyskuje wirtualne okno na świat i wizytówkę swoich działań jakie ma do zaoferowania potencjalnym klientom.
Agencja za zadanie wykreowanie marki lub firmy na eksperta dziedziny w której działa. Zazwyczaj wykorzystuje do tego pełny potencjał bloga firmowego, na którym zamieszczane są wysokiej klasy artykuły branżowe, treści oryginalne, wartościowe, które nie tylko odznaczają się jakością treści, ale także posiadają cechy wpływające na SEO.

Publikowane teksty są promowane za pośrednictwem kanałów komunikacyjnych, najczęściej za pomocą social media. Dobry content potrafi odwdzięczyć się nie tylko lojalnym czytelnikiem, ale też chęcią dzielenia się wysokiej jakości wiedzą. Popularność bloga firmowego, dzięki wartościowej treści skutkuje pozyskiwaniem nowych, dobrej jakości naturalnych odnośników, co wpływa na zaufanie Google dla strony.

Współpraca z agencją marketingu internetowego może przynieść firmie wiele korzyści. Największą zaletą takiej współpracy jest jej kompleksowość. Począwszy od wykonania strony internetowej lub sklepu internetowego, przez dalsze działania mające na celu wypromowanie w sieci tejże strony, tak, aby była ona widoczna dla potencjalnych klientów.

Reklama za pośrednictwem internetu pozwala na natychmiastowe jej publikowanie w skali globalnej. Dzięki czemu daje możliwość dotarcia do ogromnej liczny osób potencjalnie zainteresowanych przedmiotem działalności reklamodawcy. Umiejętne przeprowadzenie kampanii reklamowych, daje też opcję na wyeliminowanie już na etapie wstępnym osób, które ze względu na dane demograficzne nie stanowią targetu dla branży.